OTELO - descoperă prima aplicaţie de management hotelier

Simplu

“Simplitatea este sofisticarea extremă.” Leonardo da Vinci

“Acestea sunt motto-urile mele – concentrare şi simplitate. Trebuie să munceşti mult ca să îţi limpezeşti gândurile pentru a face ceva simplu.” Steve Jobs

Pornind de la aceste citate, putem remarca că vremurile în care softurile erau complicate, cu multe funcţii ce foloseau la mai nimic, cu meniul plin de zeci de butoane, cu navigare greoaie şi manuale întregi cu instrucţiuni de folosire, au apus.

Schimbarea de viziune îi aparţine lui Steve Jobs şi al său “măr”. Designul minimalist şi uşurinţa în navigare au revoluţionat domeniul software. De asemenea, Google, fără de care nu ne-am putea imagina internetul, are acelaşi home page încă de la început: o pagină albă şi o căsuţa sub care scrie simplu “Căutare Google”.

Dovada succesului acestei strategii este faptul că cele mai valoroase companii din lume după capitalizarea bursieră sunt (Wikipedia, 31 dec 2016):
1. Apple 617 mld $
2. Alphabet (compania-mamă Google) 531 mld $

În industria hotelieră, un exemplu de succes este Airbnb. Bazat pe alt model economic şi anume Sharing Economy a reuşit ceva incredibil: să depăşeasc capitalizarea Marriott, cu ale sale 6 decenii de expertiză. Unul dintre motive este chiar acesta: simplitatea conceptului şi navigarea intuitivă.

Când am început să creionăm OTELO.ro am avut în vedere să fie: simplu, intuitiv şi smart.

Simplitatea ne-a costat. Timp. Bani. Energie.
Am aruncat la coş primele variante alpha ale aplicaţiei cu ale sale zeci de mii de linii de cod. Era insuficient de intuitivă şi de simplă. Introdusesem funcţii şi secţiuni care ulterior ne-am dat seama că nu aduceau cu adevărat plusvaloare utilizatorilor.

O aplicaţie trebuie să urmărească nevoile naturale ale unui antreprenor şi echipei sale. Aşa că, am sintetizat totul în trei secţiuni : Sarcini / Receptie / Rezervări plus partea de Statistici. Functiile SWIPE si DRAG&DROP fac utilizarea aplicatiei extrem de usoara.

OTELO.ro răspunde foarte clar la câteva întrebări simple:
Ce am eu de făcut azi ? Dar echipa?
Ce am de gând să fac în viitor?
Îmi supervizez eficient echipa?
Ştiu ce se petrece în pensiune când nu sunt prezent efectiv?

Statisticile sunt esenţiale pentru că oferă în timp real indicatori ce permit luarea în mod profesionist a unor decizii: Ce tarife ar fi optim să practic? Ce grad de ocupare şi RevPAR am? Câţi clienţi fideli am? Care sunt clienţii ce îmi aduc cele mai mari încasări?

Aplicaţia este concepută să ofere recomandări de optimizare a proceselor de management sau de creştere a încasărilor în funcţie de contextul pieţei. Ai grad ocupare scăzut weekend-ul viitor >> oferta specială ! Clientul Z ce a fost nemulţumit >> ai grijă !

Faptul că este prima aplicaţie hotelieră ce integrează comunicarea intre membrii echipei cu partea de management operaţional rezolva, credem noi, multe din situaţiile de genul:
“Şefu’, am uitat!”,
“Şefu’, dar nu mi-aţi spus să fac asta!”
“Şefu’, dar nu am înţeles exact ce mi-aţi spus!”

Iar bătrânului caiet cu rezervări sau eventual tabelului Excel credem că a venit timpul să le spuneţi la revedere. E adevarat, presupune un efort iar despre rezistenţa firii umane la schimbare, la nou, s-au scris biblioteci intregi de carţi. Dar, adaptarea la noile tehnologii reprezintă pe termen lung cheia pentru dezvoltarea durabilă a afacerilor hoteliere.

Şi nu uitaţi : “prin simplitate, viaţa devine mai plăcută, mai nevinovată şi mai bună.” (Michel de Montaigne).


citeste si...

Cum stai cu RevPAR-ul ?

La o discuţie cu cineva din departamentul rezervări al unui hotel afiliat internaţional, dintr-una în alta mă întreabă:
- Cum e gradul de ocupare?
- 87.4 % am avut luna trecută. Duduie! răspund trufaş.
Chiar aşa era. În acel an, 2008, hotelăria în Bucureşti era trai pe vătrai. Neştiind însă ce va urma în 2009.
- Dar cu revPAR-ul cum stai?
Hopa, ce o mai fi si ăsta... Că să nu mă fac de râs, răspund diplomat:
- Bine. Adică, eu sunt mulţumit.

continua sa citesti, 6 min
Radu Florea, content editor OTELO
Înapoi la articole