OTELO.ro - descoperă prima aplicaţie hotelieră de management şi comunicare

Cum tratam dependenta de Booking.com?

Desi Booking.com a devenit foarte important in strategia de vanzari a unui hotelier din Romania, este important sa fim atenti la gradul de dependenta de aceasta platforma.

Optim ar fi ca Booking.com sa nu genereze mai mult de 50% din totalul rezervarilor unui anumit hotelier, paralel cu diversificarea canalelor de vanzari.

Iata cateva directii de actiune in acest sens:

Cresterea numarului de rezervari directe

In Romania, majoritatea hotelierilor au inca site-uri doar de prezentare, care pentru rezervari te indruma catre un telefon si o adresa de mail. Vremurile in care clientii parcurgeau mai multi pasi pentru a finaliza o rezervare, au trecut. Clientii nu mai au azi timpul si rabdarea necesare, asa ca prefera confirmarile instant, asa cum le ofera platforma Booking.com.

In plus, migrarea utilizarii internetului catre smartphone si tablete a schimbat comportamentul de consum al clientilor. Astfel, devine mai mult decat necesara crearea in site-ul propriu a unui modul de rezervari cu disponibilitate in timp real ce ofera instant confirmarea rezervarii.

Nu mai conteaza daca ai 7 sau 70 de camere, adaptarea la noile tehnologii si modalitati de rezervare devine esentiala in succesul unui hotelier.

Migrarea rezervarilor catre smartphone

Strategia este simpla: hotelierii trebuie sa-si urmeze clientii. Cum acestia sunt pe smartphone, hotelierii trebuie sa se adapteze la acest mediu.

Spre exemplu, mai mult de 50 % din rezervarile last minute prin Booking.com sunt facut de pe mobil.

Este obligatoriu ca site-ul propriu trebuie sa fie mobile friendly, usor de navigat cu o structura simpla si intuitiva. Recomandat este sa existe si modul de plati online, pentru a garanta cu cardul prima noapte de cazare, evitandu-se astfel situatiile de No Show.

Centralizarea informatiilor despre clienti si rezervari

O regula de aur a oricarei afaceri este cunoasterea cat mai bine clientilor. Detaliile rezervarilor, datele de contact, obiceiurile de consum trebuie reunite intr-o unica platforma softweare simpla si usor de folosit.

Astfel se pot oferi servicii cat mai personalizate, mai aproape de nevoile reale ale clientilor.

Crearea unui program de fidelidate

Clientii fideli sunt cel mai important activ al unei hotelier. Sa pastrezi un client fidel este mult mai ieftin decat atragerea unui nou.

Un client fidel se va bucura intotdeauna de o rasplata pentru loialitatea sa.

Lanturile hoteliere internationale cu o experienta de zeci de ani pun un accent deosebit in dezvoltarea programele de loialitate.Iata topul primelor 5 programe de loialitate din 2014 (sursa: BigDoor):

Diversificarea canalelor de vanzari

Nu trebuie neglijate agentiile de turism, chiar daca acestea genereaza in ultimii ani volume mai mici de vanzari. In special pe segmentul de organzari de evenimente sau rezervari de grupuri ele reprezenta o nisa importanta.

Un alt canal de vanzari este crearea de contracte-cadru cu clientii mari, corporate ce presupune tarife preferentiale, gratuitati la un anumit numar de nopti rezervate, upgrade fara costuri suplimentare la o camera superioara sau altele.

Pe termen lung diversificarea surselor de rezervari este cheia unei strategii de succes.


Despre autor

Radu Florea este content editor OTELO, cu o experienta de peste 13 ani in marketing hotelier.

citeste si...

Cei mai buni dintre cei buni in 2014

La inceputul fiecarui an in cadrul unei gale de excelenta, Booking.com rasplateste hotelierii cu cele mai bune note din anul anterior

Astfel, la Londra in februarie 2015 au fost premiate 200.776 proprietati din 176 de tari, criteriul fiind obtinerea pe parcursul anului 2014 a unui scor de minim 8.

continua sa citesti, 3 min
Radu Florea, content editor OTELO
Înapoi la articole