Oare, fara Booking.com se poate?
Desi Booking.com a devenit cel mai important canal de vanzari, este important sa fim atenti la gradul de dependenta de aceasta platforma.
Optim ar fi ca Booking.com sa nu genereze mai mult de 30% din totalul rezervarilor.
Iata cateva recomandari OTELO:
Rezervari directe cu confirmare instant
In Romania, majoritatea hotelierilor au inca site-uri doar de prezentare, care pentru rezervari te indruma catre un telefon si o adresa de mail. Au trecut vremurile in care clientii parcurgeau mai multi pasi pentru a finaliza o rezervare. Astazi, clientii nu mai au nici timpul nici rabdarea necesare, asa ca prefera confirmarile instant, asa cum le ofera platforma Booking.com.
In plus, migrarea traficului de internet catre smartphone a schimbat comportamentul de consum al clientilor. Astfel, devine mai mult decat necesara integrarea in site-ul propriu a unui modul de rezervari cu disponibilitate in timp real ce ofera instant confirmarea rezervarii.
Migrarea catre smartphone
Strategia este simpla: hotelierii trebuie sa-si urmeze clientii. Cum acestia sunt pe smartphone, hotelierii trebuie sa se adapteze la acest mediu.
Spre exemplu, mai mult de 60 % din rezervarile last minute de pe Booking.com sunt efectuate de pe mobil.
Este obligatoriu ca site-ul propriu trebuie sa fie 'mobile friendly', usor de navigat cu o structura clara si intuitiva. Recomandat este sa existe si modul de plati online, pentru a garanta cu cardul prima noapte de cazare, evitandu-se astfel situatiile 'No Show'.
Centralizarea informatiilor despre clienti
O regula de aur a oricarei afaceri este cunoasterea cat mai buna a clientilor. Detaliile rezervarilor, datele de contact si, mai ales, obiceiurile de consum, trebuie reunite intr-o unica platforma software, simpla si usor de folosit.
Numai asa se pot oferi servicii cat mai personalizate si mai aproape de nevoile reale ale clientilor.
Crearea unui program de fidelidate
Clientii fideli sunt cel mai important activ al unui hotelier. Sa pastrezi un client fidel este mult mai ieftin decat atragerea unuia nou.
Un client fidel se va bucura intotdeauna de o rasplata pentru loialitatea sa.
Lanturile hoteliere internationale cu o experienta de zeci de ani pun un accent deosebit in dezvoltarea programele de loialitate. Iata topul primelor 5 programe de loialitate din 2017 (sursa: BigDoor):
- Marriott Rewards
- Hilton Honors
- Hyatt Gold Passport
- Starwood Preferred Guest
- Best Western Rewards
Diversificarea canalelor de vanzari
Nu trebuie neglijate agentiile de turism, chiar daca acestea genereaza in ultimii ani volume mai mici de vanzari. Pe segmentul organizari de evenimente ele reprezenta o nisa importanta.
Un alt canal de vanzari este crearea de contracte-cadru cu clientii mari, corporate ce presupune tarife preferentiale, gratuitati la un anumit numar de nopti rezervate sau upgrade fara costuri suplimentare la o camera superioara.
Pe termen lung, diversificarea canalelor de rezervari reprezinta cheia unei strategii de succes. Iar adaptarea la noile tehnologii a devenit esentiala in succesul unui hotelier.
Spor la grad!
Data publicarii: 5 februarie 2016